torsdag 18 april 2013

Stilakuten

Alltså! Mitt hår?! Amningstussarna till lugg och bristen på klippning, färg/sling, och omvårdnad. Skulle jag mot förmodan träffa en frisör skulle jag förmodligen få en utskällning för vanvård och brist på inpackande och värmeskyddande och styling över lag. Så sköljer lusten att klippa av allt över mig. Och så bromsar jag. För hur skulle jag orka med något annat än att dra upp håret i tofs?!? Jag avundas stylish personer med tid och pengar som kan ha håret i toppskick och en kreativ frisör/stylist som säger "såhär borde du ha håret, det kommer passa dig perfekt".

2 kommentarer:

  1. Man tycker ju alltid att det är värst själv. Jag har amningslugg ända bak i nacken, rena rama Stig-Helmer tofsarna. Mkt otjusigt. Köpte dyr inpackning hos frissan sist och fick order om att använda den varannan vecka och ha den i håret i minst 30 min. Men det kräver ju dubbla duschar med dubbla hårtvättar! När, NÄR, ska jag jag hinna det, jag bara undrar? Hahahaha. Jag skrattar hela vägen till hattaffären.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja just det, tiden då en dusch kunde va 30 minuter, när var det nu igen?!? Och när duschen var klar kunde håret fönas, plattas och volumizeas... Hahaha vi ses i hattaffären!

    SvaraRadera