måndag 1 april 2013

Liten blir stor

I helgen har vi sorterat ut nästan alla kläder i strl 80 och märkt upp alla kläder som blev kvar. Vi har bytt spjälsängen mot en växasäng eftersom lilla haft ett antal nätter med panikskrik då hon absolut inte velat va i spjälsängen. Plötsligt är hon så stor. Och så imorgon börjar inskolningen. Vally är lyckligt ovetande och jag är konstigt nog skitnervös. Jag som inte ens ska vara där. Jag funderar på hur de ska klara av mitt fina lilla barn och kommer de kunna ge henne allt hon behöver? Och hur ska vi klara oss utan henne hela dagarna? Hon är i en fantastiskt rolig ålder just nu, språket och humorn håller på att utvecklas för fullt och jag vill vara med och följa den utvecklingen på nära håll. Tycker att det känns orättvist att nån annan ska få hänga med världens bästa dam hela dagarna. Jag skulle ju helst krama och pussa henne dygnet runt! Vi får hålla tummarna för att det här med förskola kommer att va damens grej! Och att hon vill fortsätta kramas med mig på nätterna så att jag klarar mig... ;)

1 kommentar: