torsdag 6 december 2012

När Vally blev 13 månader

Idag är det 13 månader sedan Vally kom till världen och det var den här månaden det hände! Hon började sova hela natten! Det har till och med hänt upprepade gånger. I två veckor nu så har hon sovit riktigt bra och även till sju eller längre på morgonen majoriteten av nätterna. Enstaka bakslag såklart men ändå. Efter ett år av hell nights så är det här fantastiskt! Och visst är jag bitter över att det är först nu när jag inte längre är föräldraledig som det händer.

Eftersom sömnen funkar bättre är också damens humör bättre och hon är superskojig! Och så klättrar hon! På allt! Hon klättrar i byrålådor, upp på köksbordet och upp på toalettstolen.

Vally härmar mycket av det vi gör och visar att hon förstår vad vi pratar om med gester och svarar nej när vi föreslår något hon inte vill. Hon håller upp handen/en smörgås/vad som helst mot kinden och säger hejdå när vi pratar i telefon.

Jag missar så mycket av damens dagar nu när jag jobbar och försörjer familjen men hon verkar ha det mycket bra ihop med sin pappa. Fina O som är världsabra som hemmapappa! Och damen är så glad när jag kommer hem. Och vi myser så mycket när hon ska gå och lägga sig!

Fina tjejen. Vill va med henne hela tiden!!!! Längtar så på jobbet! Men vi ska ju hänga hela livet jag och världens bästa dam! Så det får gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar