söndag 30 december 2012

När jag har ett år kvar till 30

Sista 20-nånting födelsedagen. Och jag tycker faktiskt att åldern under det här året har blivit ganska oviktig. Jag har under året kommit nära personer som är både flera år äldre och flera år yngre och åldern känns mer som en siffra än något annat. Vilken typ av liv man lever har nu betydligt större betydelse för relationerna än innan. I föräldraskapet har jag hittat nya gemensamma nämnare med personer som jag tidigare inte haft anledning att lära känna. Och det är skönt och befriande! Ingen 30-årskris i antågande med andra ord.

Vi förfirade igår med Jesus christ superstar på Göta Lejon som var en riktigt bra föreställning. Sen promenerade jag och O de isiga gatorna till Le Bar i gamla stan där det var mysigt och gott. På väg tillbaka till söder tog vi en drink innan vi gick till Os systers lägenhet och sov. Härligt att ha barnvakt över natten och få sova till 10! Det hade gått riktigt bra att passa damen förresten.

Idag har vi ätit tårta med både Os syster med familj och med min syster som kom på middag. Och damen har varit på kalashumör. Lite vin och en film på det och dagen är komplett.

1 kommentar:

  1. Grattis på födelsedagen (i efterskott). Vad härligt att du och O haft det bra! :) Gott nytt År!

    SvaraRadera