lördag 10 december 2011

Mamman första månaden...

Sen jag och O gjorde profylaxonlinekursen får jag nyhetsbrev från babygruppen. Den här veckan kom nedanstående. Ja, jag skriver under på alltihop! Euforin har bytts ut mot trötthet och en aningen deppighet och tjurighet. En känsla av att ha tappat bort mig själv och min charm. V har enligt boken "Växa och upptäcka världen" och appen wonder weeks gått in i sin första utvecklingsfas tillika åskmolnsperiod. Hon vill därmed amma jämt och bli buren och vara nära hela tiden. Jättemysigt Men jag är heeelt slut. Så slut att jag på inget sätt orkade fira att det idag är 6 år sen som jag för första gången bjöd hem mig själv till O vilket blev starten på vårt förhållande. Det får bli bröllopsdagen som vi får se till att fira framöver. Nu har O somnat här bredvid och V har somnat på min arm. Hoppas jag kan lägga ifrån mig henne och sova jag med.

Mamman, första månaden
När man nyligen fött ett barn kan man till att börja med vara euforisk, men ganska snart kommer tröttheten. Det kan kännas arbetsamt att amma och vara bunden till en annan människa hela tiden. Men en tröst är att saker och ting förändras med tiden. Ett gott råd till alla nyblivna mammor är att försöka vila så mycket som möjligt och försöka vara ute en stund varje dag. Ta det också lite lugnt med ditt sociala liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar