måndag 19 december 2011

Förväntansfull

Jag kan inte sova och den här gången är det absolut INTE lilla barnets fel. Jag har bara så sjukt mycket spännande saker framför mig. Den närmaste 1 månad och 2 veckorna händer följande som upptar mina tankar:

1) julafton, samma för alla. Vi firar med min syster. Funderar på julklapp till systerdottern.
2) juldagen, ska firas med Os familj. Funderar på vad lille Axel önskar sig.
3) min födelsedag. Vad önskar JAG mig?
4) nyår och "hollywoodfest". Vilken jäkla kändis kan jag gå som och hur ska jag få till en amningskompatibel outfit?! Tips mottages tacksamt!
5) tillträde till huset! Har vi gjort rätt med räntan? Hur ska vi inreda? Vilka färger lampor mm ska vi köpa? Det här med inredningen har snurrat extra mycket i hjärnan inatt. Får bli ett eget inlägg med mina tankar om det senare.
6) kommer vi iväg till Egypten? Kommer Vally hålla sig frisk? Var får jag tag i en baddräkt som jag kan trivas i med bristningar och gravidkilon i December?!
7) kommer vi ha några hjälpsamma vänner/familjemedlemmar som kommer kunna hjälpa oss med målning helgerna 14-15 och 21-22 januari? Flytten tar vi med firma, men all hjälp med bebis och målning, spackling mm under januari tas tacksamt emot så att vi hinner så långt som möjligt innan inflytt.
8) inflytt!!! Vilken av alla flyttfirmors offerter verkar bäst? Längtar tills vi ska börja bo in oss i vår framtid!
9) lämna lägenheten! Vill vi det här?! Kommer vi bli sjukt bittra över att ha lämnat en sekelskiftesvåning i innerstan?

Allt detta händer alltså innan sista januari. Fattar ni att det är svårt att sova? Och som grädde på moset finns vår fina lilla bebis mitt i allt det här.

3 kommentarer:

  1. Baddräckt i december kan du kolla på Change efter. (finns bla I NAcka Forum o Farsta).
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Gå som Hollywoodfru Elin! :)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Ja, lite samma dilemma här. :-) men man får väl ta bästa möjliga outfit och smita undan så att kläderna får kläs av på bästa sätt. Men man vill ju ändå vara fin och uppklädd.... vet inte faktiskt. Jag är mer nyfiken på: Vart ska alla barnen sova?? *ler* extremt roligt nyår i år. :D
    kram// SuSSi

    SvaraRadera