torsdag 15 december 2011

Hemma och softar

Idag behövde vi ta det lugnt båda två! Det har varit fullt upp på sista tiden och Vally har haft sin "åskmolnsperiod". Det har alltså varit ovanligt mycket skrik och hon har velat amma hela tiden. Hon har ju enligt mina förutfattade meningar om vad det skulle innebära att ha ett spädbarn varit en mycket nöjd och lugn bebis. Absolut inte den kolikunge jag förväntat mig. Min kära familj har ju varnat mig för att jag minsann hade kolik ett år när jag var bebis och att jag av smärta redan kunde vända mig från rygg till mage på BB. Vally  har knappt skrikit alls innan den här veckan, men nu går det fort från nöjd till jättearg och skrikig. Hon blir så frustrerad när hon inte får mat tillräckligt fort och man blir nästan full i skratt när hon ligger vid bröstet och gallskriker för att hon måste jobba för att mjölken ska komma. Enligt Wonder weeks appen som vi laddat ner till iPaden så bör perioden pågå ungefär till imorgon från 4,5-5,5 veckor så jag hoppas på lite bättre sömn och att kunna vara något annat än en mjölkmaskin framöver. De närmaste dagarna ska vi därför försöka ägna oss åt så lite som möjligt, inte träffa en massa folk och inte ha en massa press på saker vi ska fixa. 

Nedan kommer bilder på två favoriter som hälsade på igår. Min gudmor, som var min mammas äldsta och bästa vän, hade varit så gullig och bakat och dekorerat 3 stora pepparkakshjärtan med Elin Ola och Vally. FINT! 

Fina Mathilda på besök 
Vallys underbara gudmormor Ulla-Britt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar