söndag 19 maj 2013

Timmar för mig


Igår fick jag egentid. Så. Himla. Härligt. Jag provade mig igenom nästan varenda klänning på Drottninggatan inne i en bubbla med olika poddar i öronen.
 Sen mötte jag upp Ellen på en overkligt dyr drink i en hotellbar.

 Vi kände oss som kalvar på grönbete när vi blivit ivägsläppta från allt vad skötväskor och nattningsrutiner heter. Vi åkte på schlagerpartaj med kören (som vi inte sjunger med längre, men som vi funderar på om det skulle va kul att va med i igen) och grillade, spelade kubb, drack vin och var Euphoriska över sommarnattens ljus och värme. 

Försommaren gör mig fylld av förväntan inför de månader som ligger framför oss. 02.30 landade jag i säng och 06.45 hördes ljudet av mycket entusiastisk liten människa som äter frukost och som lämnar huset på väg till lekparken. Nu ska här okynnesvilas medan tid är!

2 kommentarer:

  1. Jag är så trött. Men det så var det värt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Helt slut! Kroppen längtar efter sängen och nu får vi snart gäster. En ekvation som inte helt går ihop.

      Radera