onsdag 1 maj 2013

Batterierna

Damen är idag piggare (och inte alls magsjuk), men ojämn i sin ork. Och jag är verkligen sliten. Det tar på krafterna att sova i givakt och studsa upp vid minsta host för att se om det är kräk på g (vilket det aldrig var). Mina batterier är liksom urladdade och för varje gång jag laddar om så räcker laddningen kortare och kortare. Nu räcker de nätt och jämnt mellan frukost och 11-kaffet. Jag skulle behöva ett extra batteri för att orka med både jobb och privatliv. Tur för oss att det var ledigt idag så vi slapp vabba, igen...

Hur som helst så blev dagen bättre än väntat med sol, shopping på Bauhaus och besök av min pappa med fru och en liten tur till skogs. Nu fick jag en stunds vila för O tog med den mycket peppade lilla damen på en cykeltur till parken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar