söndag 27 januari 2013

På väg hem i natten

Ända fram till att jag ska ta mig hem från en kväll på stan tycker jag det är härligt! Härligt att hänga med de underbara tjejerna Helen och Mathilda som man inte kan annat än tramsa och skratta ihop med och härligt att äta goda tapas på stan och dricka förträffliga appletinis hos Mathilda. Att bara vara Elin för en kväll, inte mamma, inte fru, inte socialsekreterare. Men när jag bara har en buss i timmen på natten som jag inte vill missa och därför får vänta aslänge på t-banan och sen kuska fram genom gröna linjen bland överförfriskade 20-nånting kids som lutar sig fram och kräks på golvet och sedan håller på att missa bussen för att tuben är sen. Då vill jag hellre ligga hemma i mitt hus med min familj och snusa på lilla damens hår. Eller bli rik och ha råd med taxi! Eller en privatchaufför!

1 kommentar: