onsdag 2 januari 2013

År 2012 Augusti-December

Augusti- En händelserik månad. Augusti inleddes med ett besök hos Os farmor. Samma dag tog Vally sina första steg. Hon blev bättre och bättre på att gå och i slutet på månaden gick hon riktigt bra. Vi inledde projekt altanbygge och beställde hem 6 ton grus. Vi var på stranden vid alla tillfällen som bjöds. En dag var vi barnvakt år Vallys kusin. Det var utflykternas månad. Jag var i Rosendal, på Junibacken, vid Sickla sjö och på Långholmen. Och bikinin var alltid packad i vagnen. Vi hade ekochicksmiddag och jag och O hade en gratisdag på Gröna Lund och firade bröllopsdag.  

4 generationer

Glada Axel

3 generationer

Visst känns värmen! Grill i kvällssol!

Damen fick smak på bad

Helen och Lilly på sista dejten innan H började jobba

Barnvakt åt ledsen Axel och med plåsterVally i knät

Walking baby

Byggmästaren
En härlig dag på Långholmen

Busig dam på Rosendals trädgård

Damer fast under ett träd i ösregn vid Sickla sjö

Gröna Lund
 
Finsällskap av Eddie och Kattis
September- Helen bjöd på hemmaspa. Jag sprang topploppet, en mil på under timman. Vi skördade äpplen och bjöd på korvgrillning. Vi var på Rosendal igen. Babysång. Babyteater. Ja ganska många utflykter i September också. 

Hemmaspa hos Helen

Skördetid

Grillmästaren


Glada grillgäster
klarade milen!

På barnteater

De bästa av damer på Rosendal

Klädd för att matcha

Höst i luften

På babysång i Sicka

Den bästa bild jag tagit i år

Damen fick en vilja när hon kunde gå...

En av många promenader

Busiga kusiner på pappas balkong
Oktober- Nu började jobbstartsångesten bli stor. Det blev mer aktiviteter på hemmaplan och mera öppna förskolan eftersom Vally tyckte det var himla kul och det var tråkigt väder. Vi började fixa badrummet. Vi hade barnkalas och familjekalas för damen.
 
Bästa trångkanmammorna

Damen skördar

Gunga var uppskattat

Katta Kvack var uppskattad!

Mammagruppen blev alltmer en pappagrupp

Paket till födelsedagsbarnet

Kalasgäster

Mer paket från familjen
 November- Första veckan var både jag och O hemma tillsammans. Vally fyllde år. Vi var till Jönköping och firade Os farmor 98 år. Jag gjorde cellförändringsoperation och fick inte träna. Sen började jag jobba. Och så var det november också. Skitmånad! Men bra var Damhelg med extra allt och lyx på Häringe slott!





December- Jobb. Började träna igen på jobbets gym. Snön lamslog Stockholm. Vi var på Lars 30-årsfest. Vi fixade walk in closet. Vi firade jul och nyår. Ni har ju just sett det därav sparsam rapportering.

Första snökontakten


Äntligen förvaring

Tomten kom


Fullt ös med kusinerna

Hos Os föräldrar. Svärmor har obligatoriska jultröjan.


2 kommentarer:

  1. Det är en jättefin bild! I nya huset ska den få hedersplats. Men den från Sickla på min födelsedag är också jättebra, på sitt sätt - vi är så himla glada!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är också superhärlig. Önskar jag hade varit med i bild bara!

      Radera