tisdag 17 april 2012

Gnäll om sömn igen

Den här lilla tjejen sover nu helt utslagen i vagnen. Inte undra på när hon vaknar vid 4 på morgonen och kör i 180. Jag känner mig slut som artist. Nätterna blir fan inte bättre. Vi var på öppna förskolan, men jag gick hem igen eftersom peppen att vara där inte var särskilt stor när jag är megatrött och damen bara sov och sov. Så tråkigt att hon inte passar på att va vaken när stimulans erbjuds utan  istället väljer att tracka mig hela morgonen och slockna när alla bebiskompisarna är i närheten. 

Men som min gamla kollega Fredrik sa (han tycker att han nämns på tok för lite här på bloggen): "jag kan inte minnas att det var nån som riktade en pistol mot huvet på dig och krävde att du skulle skaffa barn" och nej jag är ytterst frivillig i rollen som mamma. Bara ganska trött och lite gnällig.

3 kommentarer:

  1. Ja, det är tur att de är så söta att man förlåter dem hyfsat snabbt. Håll ut! Det blir bättre!

    SvaraRadera
  2. :) så sant som Fredrik har sagt det. Jag berättade för M vad din kollega hade sagt. Han sa att nästa gång jag klagar "ska jag citera den där Fredrik". Hmmm, bra eller dåligt... vet inte än. :)

    SvaraRadera
  3. Man får gnälla! Hur mycket man vill!

    Vi fick under hela tiden Astrid sov som en kratta höra att "-När hon blir 4 månader kommer hon sova bättre!", "-När hon slutar amma kommer hon sova bättre!", "-När hon börjar sova i eget rum kommer hon sova bättre!" osv osv. Men inget spelade någon roll, den lilla tjurskallen bestämde sig när hon var 1 att det var dax att sluta terrorisera sin mor och far. Med jämna comebacks då och då. Om tio år får vi sova Elin! :)

    SvaraRadera