lördag 21 april 2012

Att försöka

Efter nätternas kamp samlar vi oss. Vi ska fredagsmysa. Barnet somnar som vanligt klockan åtta och sen tänder vi brasa och ljus. Blir lite osams om skitgrej sådär som det är lätt att bli när man inte sovit mer än två timmar i sträck på vad som känns som månader. Vi som skulle ha så mysigt. Får ägna fredagsmyset åt att diskutera vem som är tröttast/syndast om. Vi vet båda att vi inte skulle göra en big deal av detta om vi inte var så slut. Blir typ sams men är för slut för att ens kolla på tv. Kommer överens om att vi får sova ifred varsin natt i helgen. Det här håller inte och gästrummet är till för att användas. Jag ska få imorgon natt och då ska jag sova sönder sängen! Jag kröp upp för trappen mot sängen vid halv tio och efter att ha fixat mig inför kvällen med najsa hudprodukter som jag fått av snälla Ellen (körmamma) och Julia (mammagruppen) så gick jag ner för att pussa gonatt. Han sov på soffan. Tror han sover där ännu. Och jag har just matat lilla och är redo att somna om. Så over and out för den här gången. 02.30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar