måndag 13 februari 2012

Saker att fundera på när vi är vakna i natten

* undrar vad de på buss 831 tänkte om /när de såg mig härom morgonen när jag med galet hår och rosa morgonrock stod och drog (hårt som en tjuv) i vår källardörr (som är svår att öppna) ute i snön men en Ikea-kasse för att hämta ved. Undrar om de tänkte att "hon är säkert ihop med galen Kaminman som tvingar ut henne att hämta ved när babyn sover för att man måste optimera energiförbrukningen till varje pris" eller om de bara trodde att jag var en illa klädd inbrottstjuv?
* undrar om barnet kan tillåta att vi börjar kolla in lånade Gossip girl boxen idag?
* undrar vad nattens mardröm om att O bränt alla sparpengar på en kombinerad vattenskoter/minibåt egentligen handlade om...
* undrar om lilla masken 1. äntligen somnat om eller om hon 2. sover räv... (hon drog mig just i håret så det var nog alt 2 som gällde)

1 kommentar:

  1. Jag hade velat se dig i den galna frisyren och rosa morgonrock, göra inbrottsförsök i din egna källare. :-) Hoppas du kan bryta dig in i Gossip - boxen. Kram // S.

    SvaraRadera