tisdag 14 februari 2012

Alla stjärtars dag

Alltså bebis är underbar men, vart tog romantiken vägen?! Jag skyller inte ifrån mig på världens bästa äkta man, jag är lika skyldig själv! Rosorna, champagnen, kyssarna och smeket känns nästan längre bort än när man var singel. Vet att det har skrivits åtskilliga spaltmeter i ämnet "håll förhållandet vidå liv" i föräldratidningar mm. Måste vara för att det är otroligt svårt att få tid till kramar när en annan liten individ rent fysiskt kommit emellan. Ork till fina ord när skrik, gnäll och gullejoller är ständigt komp. Lust när man har en mänsklig sugpropp vid bröstet ständigt och de enda kläder som passar ens uttänjda kropp är fula, slitna och täckta med kräks och dregel. Svårt är också att vara kära i varann när båda är så förälskade i den lilla nya kärleken!

Föräldraskapet är underbart men en dag som denna 14 februari, alla hjärtans jäkla dag kunde det varit fint med barnvakt, en lyxig dag på spa tillsammans med min älskade O och att få somna tillsammans med armarna om varandra på rena lakan utan att behöva vakna för att man ska behöva stoppa in nappen stup i ett.

O jag älskar dig och jag ska försöka bli en bättre fru framöver. Inte bara en god mor.

Puss och kram till alla som har och vill ha kärlek

2 kommentarer:

  1. Det är ni värda!!!!
    Ni är så bra ihop, klart man behöver kramar, närhet och egentid.
    Ni kommer dit, det lovar jag!
    På onsdag blir det i alla fall lite mys för er del. ;)
    (OCH MIN!!!!!)
    Stor kram till er!

    SvaraRadera
  2. Så sant som det är skrivet. Det är som man läser om sitt eget liv det du skriver. Vart tog det vägen?? Huvudsaken är att man vet att det finns där att plocka fram, men att som du säger. Det är en ny liten som får all kärlek. Som tidigare talare, man kommer dit, absolut!!

    Ta vara på de små stunderna i vardagen! kram kram // S.

    SvaraRadera