lördag 24 september 2011

Sömnlös i Stockholm

Efter två veckors kastande i sängen med magen som tar allt mer plats och gör mig allt mer otymplig har jag kastat ut O. Han ligger nu och sussar på madrass på golvet. Jag är ändå vaken kl 6 såhär på lördag morgon... Surt. Men plats har jag haft under natten. Så mycket plats att jag snurrat så många varv att jag till slut var tvungen att sätta mig upp och snurra upp nattlinnet som hade snott sig runt kroppen. Vet inte om det är jobbstressen eller graviditeten eller både och som gör det så hopplöst svårt att sova men oavsett vad så är det stört jobbigt.

Veckans plus:
#1 fick blommor med ett "förlåt" från en av mina klienter som hade skällt på mig dan innan, det var fint tyckte jag!
#2 jag utnyttjade friskvårdskupongerna från jobbet till en massage som var grym!
#3 Jag simmade på GIH- badet på onsdagen då de kör lugn musik och nedsläckt i bassängen. Supermysigt!
#4 världens snällaste O gick utan knussel med på att ge mig mer plats i sängen!

Veckans minus:
#1 Kräkont i ryggen!
#2 Vissa dagar hemsk foglossningssmärta
#3 Galet mycket på jobbet, tungt att se kollegorna så sönderstressade och inte kunna avlasta dem

Nu när iPaden är en del av vårt liv så blir det mindre bilder på bloggen. Paddan är som en tredje familjemedlem nu men den har sina klara begränsningar! Den tar inte vissa sidor och den vill inte samarbeta med bloggen riktigt så ni får hålla till godo med lite text emellanåt. ( La till lite bilder från stordatorn i efterhand.)

1 kommentar:

  1. Dessa ljuva karlar som gör allt för sina gravida tjejer... :)

    SvaraRadera