torsdag 29 september 2011

Konserttips inför hösten

I helgen åker min underbara kör på körläger på Barnens ö. Ska bli jättemysigt. Den här hösten repar vi inför 2 konserter i november som jag hoppas på att kunna vara med på om bebisen inte tittat ut än. Den ena ska vara under Allhelgonahelgen på Skogskyrkogården i Uppståndelsens kapell, söndagen 6 november kl 15. Vi ska sjunga mycket vacker repertoar som jag varit med att plocka fram (kan bara bli bra...) och en hel del klassiker på temat Liv och död. Tror att det kommer att bli en upplevelse utöver det vanliga att komma till en upplyst Skogskyrkogård, kanske passera några nära eller käras gravar, tända ett ljus och sen komma på vacker konsert.

Bland det vi ska sjunga kan jag nämna Lacrimosa (Mozartts requiem), Fattig bonddräng, ett par stycken av Orff  och hela körens favoritlåt "Livets morgon"http://open.spotify.com/track/1e08DeT4bYkjHoIOpnE9xk

Har man inte tid och möjlighet att komma till Skogskyrkogården har man möjlighet att höra repertoaren igen 13 november kl 16 i Engelbrektskyrkan. Jag misstänker starkt att jag inte kan va med då eftersom bebisen är beräknad dagen innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar