söndag 18 september 2011

Baby coming up

Cravings efter läsk och o'boy är veckans grej. Energin har börjat tryta och jag har fått behovet av att ta en tupplur titt och tätt. På jobbet är det riktigt köriga tider just nu med enorm omorganisation på g och jag har börjat räkna ner dagarna till hemgång om 2-3 veckor. Idag går vi in i v 33 och bebin har fixerat huvudet nedåt redan nu. Den lilla ligger på min högra sida och rör sig en massa och trycker med rumpan på mina revben. Helt sne blir jag i ryggen. Jag är svullen i fötter och händer och stönar när jag ska få på skorna. De värsta vadkramperna verkar äntligen ha lagt sig. Har gjort lite mindfulness-övningar inför förlossningen till en skiva som jag lånat. Hoppas att det där med att vara i nuet och fokusera på andningen ska va så bra som hon på skivan får det att låta! Himla lätt att slappna av utan dödssmärta är det ju iallafall.

Har varit och hämtat en massa barnsaker hos syster (vagn, babyskydd, badbalja, lakan, kläder och filtar. spjälsäng och skötbord hämtar vi till huset) och kusin (massa mamma och ammakläder och fleeceoverall och mera kläder till bebin) och vi har köpt en del (skötväska, blöjhink, bröstpump, lakan, plastad frotte' mm). Börjar bli redo för ankomst. Vi är dock mer preppade om det blir en tjej för systern har ju rosa saker en masse och nästan inget neutralt. Skulle nog behöva lite tröjor till barnet, modell varmare och pyjamasar men det får nog vänta tills vi vet vem som kommer.

Vi har inte hittat nån skötbädd som vi tyckte var vettig. Antingen var de i vit plast eller i nåt fint eller kul tyg med lite vaxig yta. Tänker mig att plats måste va lättast att hålla rent, men de var ju så tråkiga. Tänkte avvakta med skötbord till flytten och bara köra med skötbädd på en byrå så länge. Nån som har bra tips på hur en bra skötbädd är? Material? Form? Finns var?

2 kommentarer:

  1. Hej Elin. Måste vara spännande nu va att införskaffa allt som behövs? :D jag har ett en skötbordsmadrass som är köpt på Jysk, den är i plast så lätt att torka av. Dock har jag ett överdrag i handduksfrotté (barbapapa:) över madrassen. Och på det har jag antingen en liten handduk eller skötbordsunderlägg från libero. De är lätta att byta ut om olyckan är framme :) tror jag ska ha en bild på det på min blogg om du är nyfiken på hur det ser ut. Skötbädden kan ju vara för stor till en byrå, men det är ju bara att mäta. :) Jag har inte skötbädd på övervåningen än, utan kör med handdukar på byrån, dock börjar Leo bli för stor för den nu så ett skötbord på övervåningen är snart prio 1. Lycka till med allt! Kram kram// Sussi

    SvaraRadera
  2. Vi har en skötbädd med, som du skriver, vaxad yta, och har en handduk ovanpå. Det har hänt någon olycka därpå, men har gått bra att torka av. Ikea har en i plast som är jättelätt att torka av som vi har hos svärisarna, men den kändes så ovadderad och omysig!

    Sv: Om er lilla blir en famnälskare som Astrid så kommer det nog inte bli några problem! :) Hoppas att ni tar er iväg och får en superskön semester tillsammans :)

    SvaraRadera