söndag 16 januari 2011

Laddar för Thailand


Om en vecka bär det av till Thailand! Det ska bli helt fantastiskt. Få åka med bästa K- aka Angel face också! Jag packar och grejar eftersom nästan hela veckan är uppbokad med jobb och trevligheter. Tänkte att jag skulle dela med mig av mina bästa packningstips för äventyrliga resor:
  • packa i ryggsäck... så klart, hur skulle man annars vara backpacker? Jag mobbade K en aning när hon sa att hon tänkt ha dragväska och övertygade henne om att ryggsäck är det enda rätta. Det är en frihet att kunna bära sina grejer och dragväska funkar dåligt på sand och ojämna vägar.
  • strunta i handduk, ha flera saronger istället. Torkar snabbt och väger ingenting.
  • ficklampa- man vet aldrig när elen lägger ner när man bor på budgetställen och små öar i hootahejti
  • snöre- jättebra att kunna spänna upp en lina för att hänga blöta badkläder och saronger mm på
  • hänglås- kan användas för att extralåsa budgethotellrum med bara små hänglås på dörren, eller bagageförvaring eller liknande
  • papper och penna- går att använda till det mesta

3 kommentarer:

  1. Himla bra tipps. Tack! Synd att jag inte får använda dem på länge, eftersom vår Thailand resa blev inställd... men men.. ngn gång ska jag komma dit jag med... Låter helt underbart!! kram // Sussi

    SvaraRadera
  2. Typiskt tråkigt att ni inte åker iväg i år! Behövs när vintern är så lång!! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vill följa med till Thailand!
    /Jessica

    SvaraRadera