söndag 1 september 2013

Familjen

Familjen. De där man inte har valt, men som man hör ihop med oavsett man vill det eller ej. Jag glömmer lätt bort att vara tacksam för det där självklara. Det där som i vuxen ålder inte nödvändigtvis är så självklart längre. Att vi trivs ihop, har mer gemensamt än vad som märks vid första anblicken och känner varandras svagheter och styrkor. När jag tänker familjen just nu är det ju nya lilla familjen jag i första hand tänker på, men samhörigheten med ursprungsfamiljen är ju en viktig grundsten i mitt liv. Och nya familjen svetsas samman med gamla familjen. O ingår på något plan i min och jag i hans. Vi träffades för att fira födelsedag i augusti och sommarljuset var sånt där som gör att jag helst vill bo bakom kameran. 

Damen var nöjd i kalasklänning

På tu man hand med morfar

Min fina pappa


Kusinerna äter meloooon


Bästa syster Åsa


En kram på storkusinen

Små apor klättrade i trädet


Fina syster Erica


Systrar

1 kommentar:

  1. Tack Elin för fina ord och bilder!
    Så glad att ha dig som syster!
    ❤❤❤

    SvaraRadera