söndag 24 februari 2013

När lilla shoppar

Att gå i affärer med lilla d är minst sagt blodtryckshöjande. Igår tog vi en tur till Farsta C för att köpa bland annat lite barnkläder. En stund går det ok att sitta i vagnen. Men sen börjar pulsen öka i takt med att damen sättet igång att gnälla. Dampappan tar inga beslut utan överlåter till mig att bestämma vad vi ska köpa men cirkulerar runt mig med gnällo i vagnen medan jag försöker ta kloka ekonomiska beslut. Så fort damen ser mig gnäller hon extra och sen när hon inte ser mig höjer hon volymen lite till. Jättetrevligt :) så släpper vi ut henne från vagnen och damen sätter fart. Runt runt runt i butiken, in bakom kassan och plockar kvitton, in i skyltfönstret, springer snabb som en vessla runt runt, stannar till och drar i nåt plagg, fortsätter vidare in bakom klädstänger och sätter sig och bajsar. Denna fars alltså! En shoppingtur = inte vad det en gång varit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar