måndag 4 februari 2013

Att bära andras ångest för en stund

Jag har ett så viktigt jobb! Ett jobb där jag på allvar kan vara med och påverka en liten eller stor del av livet för människor som har det ohyggligt svårt. Jag utmanas på jobbet att hitta lösningar på nästan olösliga problem och då och då går det bra! Ibland kan jag avlasta någon som har det kämpigt med att lyssna och ta en bit av dennes oro och bära den en stund. Ibland kan jag ordna praktiska saker. Jag tycker om mitt jobb! Men ibland är det så himla tungt att jobba med människor som har det svårt! I perioder är det så slitit att bära andras ångest och inge hopp när idéerna och lösningarna nästan är slut. Ett stort ansvar! En del av de livsöden jag möter är så knepiga att de riktigt griper tag om mig. Idag är en sån dag när orken inte räcker till för andra än mig själv och min egen lilla familj. En helt vanlig dag i februari när jag helst hade velat ligga på en strand och lapa sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar