tisdag 27 januari 2009

40 år till pension :)

Jaha... då är man inne i ekorrhjulet. Har jobbat en vecka och har inte vant mig att vara död varenda kväll av alla intryck och kontakter man får varje dag. Känns spännande på jobbet och jag tycker att jag blir bemött som en kompetent medarbetare so far. Träffade som hastigast en klient som hade dåliga erfarenheter av unga professionella som tror de kan allt och har massa erfarenhet... hmmm finns nog risk att man tror att man KAN nåt. Det gäller att hålla sig väl med Jante och ändå inte tappa sin yrkesstolthet. Det är en svår balansgång. Som vanligt är jag expert på att vilja vara duktig och vilja klara allt efter kortast tid. Nån gång ska jag väl lära mig att chilla lite lagom i början.



Hade tänkt bjuda på några fina bilder från hemmet, men jag har inte orkat plocka undan drivorna av viktiga papper som inte sorterar sig själva så det får vänta lite. Vill visa BJ från sin finaste sida så ni vill komma och se det i verkligheten.



I helgen var jag hos syster och gosade med bebisen. Fick låna henne i nästan två timmar och gå en långpromenad med bärsele och hund så att föräldrarna fick fixa med vad som fixas bör i hemmet. Det var supergosigt. Om ett par veckor blir det dop. Bjuder på en bild på lilla underverket för det.

4 kommentarer:

  1. Å, låter som en mysig stund med bäbis. Fint att ni får bo så nära varandra nu.
    Och visst kan det vara bra att chilla lite i början, men glöm inte bort att du faktiskt kan mycket! Du är ju socionom, för tusan =).
    Puss/Jessica

    SvaraRadera
  2. Åh. Bäbisstunder är underbara. Själv var jag ju i Gävle och fick en släng av magsjuka efter att ha pussat lite för mycket på mina småkusiner (som går på dagis... dagis = bakterier!). Har haft lite fullt upp på kvällarna denna vecka men ringer dig snart för lite härligt snack!

    Bilder på lägenheten är önskvärt! Även om jag snart vill se den live.

    Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Svårt att hitta balans i jobb och hemmaork.. Man vill ju prestera och vara engagerad. Efter 5 år så börjar jag hitta strategier för att orka ha ett liv efter klockan fem!

    Fredagsvinet kommer dock förmodligen följa mig livet ut.
    Kram kram!!
    ps. ska till Sthlm mån-ons v 9. Kanske hör av mig, men jag åker med kompis och ska hälsa på gamla kompisar.. ja du vet... tiden:/

    Mia

    SvaraRadera
  4. vecka 8, inte 9. Alltså bara 6 dagar till sportlov=)

    SvaraRadera