torsdag 8 augusti 2013

Årsmöte i familjen

Våren var tuff. Det var en otrolig omställning att LD började dagis. Vi hade inte tänkt till, för vi visste inte hur det skulle bli. Jag gick ner på 85% och räckte inte till på jobbet och stressen från jobbet genomsyrade hemlivet. Jag hämtade och lämnade alla dagar utom en vilket resulterade i att jag aldrig hann jobba undan och aldrig kunde göra något efter jobbet. Så nu har jag gått hela semestern med en känsla av att vi behöver reda upp hur vi vill ha det egentligen. Hur vill vi att familjelivet ska fungera? Hur ska hushållet skötas? Hur ska vi få tid till varandra och vad ingår i vardagen? Så idag hade vi familjedag. 
Vi åkte på utflykt på Dalarö och Gålö. Och när LD sov lunch hade vi årsmöte. Med dagordning. Vi hade i flera dagar skrivit punkter för vad vi ville ta upp, utan att fastna i diskussioner. Det var högt och lågt, från städning till andlighet (min punkt) och "teknisk support" (O's punkt). Och sen betade vi av hela listan. På två timmar när Vally sov i vagnen satt vi i en hage och planerade livet i grova drag. Eller vardagen det närmaste halvåret. Och vi har några heta potatisar, men vi fastande inte i tjafs utan var konstruktiva. Och det var så himla skönt! Så välkommen till Familjen AB, ett företag som kommer gå bättre det kommande året.
Och om nån vill leka med mig framöver så är det måndagar som är min fridag :)

Ps. Jag förstår att någon som inte går i mina skor kan tycka att detta verkar en aning extremt. Men whatever takes you through the week... 

1 kommentar:

  1. Vilken bra grej! Tror verkligen struktur kan hjälpa en i vardagen och minska stressen. Skönt att veta att man alltid har en viss dag och inte behöva fråga innan. Lät för övrigt som en riktigt mysig dag!

    SvaraRadera