måndag 1 juli 2013

Gotland del 1, Högklint

Om någon ber mig tänka på en lycklig, harmonisk plats då tänker jag på Gotland. Får jag välja en plats att semestra på sommartid så är Gotland mitt självklara val. Jag älskar närheten till hav och himmel, alla vackra nyanser i naturen, den vita kalkstenen och de vackra fälten. När O's syster och kille blev bjudna på ett Gotlandsbröllop var vi därför inte sena att säga att vi kunde haka på som barnvakt och stanna en vecka tillsammans. Äntligen återse bästa ön.
 Vi började vid Högklint där vi hyrde en kompis pappas parhus. Miljön är slående vacker.
 Och våra fina barn har så roligt tillsammans. De skulle kunna vara tvillingar.
Och lilla damen skulle nog bra gärna ha en egen liten syster. Oj vad hon varit kärvänlig mot lilla Tyra. Hon vill pussa och klappa och ligga nära (på) och höll hela tiden koll på var hon fanns. 
 En hektisk heldag med tre barn senare var vi ganska trötta och deras föräldrar var nöjda och glada över att ha fått gå ostörda på bröllop. Resten av veckan kändes ett enda barn att ansvara för som en enkel match. Fortsättning följer...

1 kommentar:

  1. Ser väldigt vackert ut, helt klart! Så bra att ha känt på hur det är att vara flerbarnsförälder. Förstår att det var näst intill semester när ni bara hade er LD.

    SvaraRadera