söndag 30 juni 2013

Nationaldagen

Den 6'e juni tror jag kommer att bli en av de där dagarna man minns i slutet av sommaren som ett av de verkliga guldkornen. Vi började såklart dagen med att hissa flaggan.
 Vi var bjudna på familjedag till Viksjö och njöt av värmeböljan hos Susanne, Ivars och Melvin. Ellen och Erik (Icka) var också där och Ickas pappa anslöt till kvällen. Vi skulle på utflykt med picknick och promenerade iväg. Hela randiga klubben med vagnar, filtar, termosar och smaskig mat.

Vi hängde i Hummelmora hage, och barnen gick på upptäktsfärd. Det höga gräset var som en skog för det lilla gänget.
Det var mysigt att vara tillsammans hela familjen. Inget byggande. Inget vattnande. Inga måsten. Bara att springa barfota tillsammans på en gräsbevuxen grusväg.
Vally provade lite kaffe. Och hon gillade det. Ojoj, var ska detta sluta?
Och småkillarna sen då! Så himla gulliga och matchande. De gick som de ville och kollade läget i hagen. 
Och när vi njutit av god mat, spelat lite boll (inte jag då, aldrig jag), badat i Mälaren, solat på en filt och pratat och skrattat begav vi oss tillbaka till huset där det var babypool och grill på menyn. Gänget var i högform. Icka lånade min bikini.
Vi var faktiskt flera vuxna med också. Och vi njöt lite rosé i kvällssolen. 
Hej Ellen, jag ser dig...
Och damen var bestämd. Och sen var hon en riktigt schysst tjej som körde Melvin på trehjuling. 
Sen åkte den här mycket nöjda familjen hem till sig. Och vi sa på vägen hem att "tänk att nu är hela långa sommaren framför oss".



1 kommentar:

  1. Vad härlig dag Elin! Vad mysigt ni verka haft det! Kram

    SvaraRadera