söndag 10 mars 2013

Tid och pengar

Jag skrev ju innan att vi passade på att slöa i helgen. Det är bara delvis sant. Jag har varit ute på två (korta) löpturer och vi har varit på Ikea och köpt köksbord och så har vi sågat bort stora delar av vår ruttna balkong. Att bara softa är inget vi är särskilt bra på. Eller vad säger ni om att vi det senaste året (med bebis!!!) har hunnit:
-Måla alla rum
-Byta luckor i köket
-Fixa lister och foder på övervåningen
-Bygga unit till hallen
-Byta kommod och spegel i badrummet
-Fixa förvaringshyllor i tvättstugan
-Måla garaget invändigt plus montera hyllor
-Ta ner en ek
-Måla garaget utvändigt
-Bygga vedskjul
-Röja på tomten
-Bygga altan på entrésidan
-Installera dusch, bad och belysning i badrummet på övervåningen
-Sy gardiner och kuddfordral
-Måla om och inreda walk in closet
-Måla sista delen av vardagsrummet
-Montera ihop nya möbler
-Planera och rita upp markutfyllnad och altan på solsidan
-Riva balkongen
Säkert mer saker. Men oj va trött jag blir när jag tänker på allt jobb vi har gjort. Jag kan inte ens ta åt mig äran eftersom O gjort det mesta, men det har varit team work eftersom jag haft hand om Vally i störst utsträckning. Jag minns att mäklaren sa att "ni kommer bli förvånade över hur mycket första året i hus kostar" och ja, jag kan nog hålla med. Men innan byggstart av altanen om nån dryg månad försöker vi ladda batterierna och förbereda oss på en tid av hårt jobb.

4 kommentarer:

  1. Imponerande! Det enda vi lyckats producera med en bebis är ytterligare en bebis.. ;)
    /Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är iofs nog imponerande det! Förstår inte när vi skulle hunnit klämma in sån produktion i vårt körschema ovan... ;)

      Radera
  2. Man ser sig om ibland och tänker...det blir ju f*n aldrig något gjort här hemma. Sen ser man sådant som faktiskt Har blivit gjort och gläds åt det. Stora som små förändringar. Allt tar sin tid. Jag tycker ni har varit superduktiga! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja man måste tillåta sig att inta helikoptervy ibland och se att över lite längre tid så har det hänt massor! Ni har ju också fixat massor har jag förstått och det är så otroligt mycket svårare med ett barn som hänger "i kjolarna". Kram

      Radera