lördag 6 mars 2010

Fake it til you make it

Har genomlevt en riktig skitvecka med devisen fake it til you make it. Var hemma från jobbet med diverse krämpor ett par dagar och tog en promenad. Bestämde mig för att le tills jag blev glad. Med ca 10 minus frös leendet nästan fast. Men gladare blev jag. När jag senare var på kören och nån sa att jag såg brun och fräsch ut, hänvisade jag igen till min devis. Sminka sig snygg är enda alternativet i den här miserabla vintern som aldrig tycks ta slut.
En tepåse som nån tokig hängt upp som en prydnad...

Ett stort plus för mina fina arbetskompisar. Har fått flera nya som är helt underbara. Skönt att veta att man får vara som man är på jobbet och att det går att både skratta och gråta med de man träffar oftast. Här kommer bild från after worken med tjejerna.
I helgen får vi besök av bästa Mikkan och Johan. Lite fest blir det och i veckan ska det åkas skidor! Jag som hellre hade fått ta en vecka till att ligga vid en pool och steka den här vinterbleka kroppen och tanka på lagret av D-vitamin undrar i mitt stilla sinne hur jag kunde gå med på att lägga semesterdagar på att ägna mig åt vintersport. Planen är att spendera mycket tid med en öl i bastun. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar