onsdag 17 februari 2010

Nu ids jag inte mer

Nu är kraften och orken slut. Den här långa vintern har sugit musten ur mig. Jag känner mig skitlåg och har ingen lust med nånting. Ska det va såhär? Varför bor vi i den här delen av världen? Jag kräver sol och barmark och tunna skor och skinnjacka och asfalt som luktar nysopad och uteserveringar och solblekt hår. Livet just nu är motsatsen till allt det. Bläää.

Tar ut all energi när jag är på jobbet och känner mig då till och med oftast riktigt energisk. Som socialarbetare ska man ju finnas där som "vikarierande hopp" som någon föreläsare uttryckte sig, så det är ju bara att rycka upp sig och vara positiv och solig på jobbet. Tyvärr räcker inte energin hela vägen hem. Var skönt när man bodde i lkpg och hade promenadavstånd till sina vänner och kunde ta en mysig promenad eller fika en kväll som denna. Nu är det allt för jobbigt att lämna soffan när jag väl satt mig i den efter 50 minuter på väg från jobbet. Hoppas att det blir vår någon gång för jag orkar inte ens höra mina egna neggotankar.

Imorgon blir det after work med alla nya underbara jobbarkompisar som börjat den senaste tiden. Det blir kul!!

1 kommentar:

  1. Kan du inte ta en helg/långhelg och åka nånstans? Även om du inte kommer till solen så är det skönt med miljöombyte. T.ex. kan du ju komma till Linkan! :) Vi är många här som gärna träffar dig. Stor kram och hoppas det känns bättre snart!

    /Katarina

    SvaraRadera