söndag 3 januari 2010

Mitt 00-tal

Krönikorna om vad som hänt det senaste decenniet har avlöst varandra i alla tidningar de senaste dagarna. Tänkte skriva om de viktigaste händelserna varje år under 00-talet.

2000 blev dumpad och hjärtekrossad, åkte första chartern ihop med Helen till Mallis, bytte gymnasieskola

2001 Ihop med Jonas 1, scout 2001, åkte igen till Mallis med Helen (själva denna gång), mamma blev sjuk, flyttade första gången hemifrån till Östergötland

2002 tog studenten, mamma sjuk, flyttade hem igen, gjorde slut med Jonas 1 och var ihop med Magnus några månader

2003 mamma gick bort, jag drog till New York och Geneve som au pair, när jag kom hem började jag på Jysk och blev ihop med Jonas 2. Vi flyttade ihop i Bromma och jag flyttade alltså hemifrån för andra gången.

2004 började jobba på dagis, semestrade med Jonas i Turkiet, jobbade vidare på annat dagis och läste juridik på universitetet samtidigt

2005 Jonas och jag flyttade succesivt isär, blev kompis med Anna, flyttade till Linköping och började plugga till socionom fick många nya vänner. Semestrade med Malin i Egypten. Träffade Ola!!!

2006 blev festerist, pluggade mycket, sommarjobbade på Kollo, fick extrajobb på Statoil, semestrade med Ola på Samos i Grekland, Ola och jag fick en gemensam lägenhet och han åkte till Tyskland på hösten för att exjobba och det var några månader med mycket Skype och jag hälsade på flera gånger i Tyskland

2007 Ola kom hem från Tyskland! Jag och Ickan på praktik i tanzania 3 månader. Sommarjobb på Statoil. Läste 150 % på hösten. Vintersemester i Thailand.

2008 Sista året med studier, tog en tur till München på våren, extrajobbade på behandlingshem och sommarjobbade och jobbade extra på soc.

2009 Tog examen, fick jobb, flyttade till stockholm, semestrade med Ola i Tanzania och på Zanzibar, köpte båt och förlovade oss, på hösten var vi i Rom.

Jaha det var dessa 10 år! Shit va fort det har gått och vad mycket som hänt!

1 kommentar:

  1. Och hade en strålande karriär med Femilin!! :)

    SvaraRadera