söndag 7 augusti 2011

Mage vecka 27

Status på magen är som ovan. Jag skrattar när jag kollar igenom mappen med bilder som vi tagit med två veckors mellanrum under nästan hela graviditeten. Att jag tyckte jag var stor innan... Nu börjar folk komma fram till mig spontant på stan och fråga om jag väntar första barnet, vad det är för kön och säga grattis med mera. Folk tycker att jag har en flickmage, men när min pappa mätt med sina pekare och pendlar så säger det pojke. Den som väntar får se.

Jag mår bra men har svängigt humör, ont i fogar/svanskota och tidvis ont i ryggen. Nästäppan började för ett par veckor sen och brukar komma till kvällen. Imorgon är det dags för träff med min ärtiga barnmorska.

2 kommentarer:

  1. Vi skrattar också gott åt de första magbilderna, minns hur Crille hämtade kameran och tyckte att magen var SÅ STOR. Lite svullen var den väl på sin höjd :D

    Sv: Skönt att ha ett hemgångsdatum att sikta på när det börjar bli tungt, när är det bebis är beräknad att titta ut? :)

    SvaraRadera
  2. Jag trodde ju så stort att jag skulle ligga hemma på soffan i några veckor, slappa och hinna med massa stök här hemma, men så kom ungrackaren 4 dagar efter utsatt datum..Blev inget pepparkakshus mao :)

    SvaraRadera