torsdag 18 november 2010

Hårångest

Dags för mina läsare att hissa intresseflaggan... Jag har klippt mig, var otrogen mot min vanliga frisör eftersom jag inte tagit mig tid att klippa mig på massor med månader tack vare bröllopssparandet. Jag passade faktiskt till och med på att klippa mig på arbetstid eftersom jag var mellan två möten i stan som var precis så lång tid emellan att jag inte skulle hinna tillbaka till jobbet och så lång tid att jag inte kunde åka till nästa möte... Fick bli en drop-in-tid alltså.
Nu till ångesten: bad frisören att ta bort allt risigt, och mycket riktigt föll säkert 7 centimeter till golvet. Därför har jag nu återigen tråkig mellanlängd och inte långt tjusigt hår, eller kort busig frisyr. Dessutom en utväxt som syns som allra mest de dagar håret inte är nytvättat.
Vad göra?
Fortsätta vara ljusblond och fixa utväxten?
Köra höstfärgning som förra året?
Bortse från att jag är blek... det är ju höstens verklighet...

Klippa kortare igen? (Hade Thailandsbränna här, det har jag inte nu...)

2 kommentarer:

  1. Hej vännen. Hmm, svårt val. Jag tycker antingen det blonda. Eller kortklippt. Det passar du väldigt bra i. :D Kram kram // Sussi

    SvaraRadera