lördag 10 april 2010

Bröllopsbeslut

Igår tog vi mer eller mindre spontant och beställde vigselring till mig i Smyckabutiken vid Rådmansgatan. Nu är jag skitnervös att jag valt knasigt! Det blir en riktigt bred ring, precis tvärt emot vad syster Erica varnat mig för. Jag känner en viss skräck för att behöva bli tantig eller för gullig bara för att jag ska bli fru Sylvan, så nu beställde vi en tuffare ring med devisen från Ola: bara du inte byter kille är det väl inte hela världen om du byter ring om 10 år... Fina han!!! Fina fina Ola förstår att detta beslutet var ett stort beslut som jag som byter smak hela tiden har svårt att landa i. Så det blir: 8 mm bred, 1,8 mm hög relativt rak ring i vitt guld med 6 st 0,3 carats stenar varav minst en svart sten. Helt tokigt men också symboliskt, vita och svarta stenar för att symbolisera ljusa och mörka dagar när vi lovar att älska i nöd och lust. Vi håller budget på kronan också när vi löst in det samlade byrålådsguldet så detta är värt att firas! Jag kommer få prova den innan stenarna sätts på plats så ännu är den inte klar för beskådan...


Ett par fräsiga skor i temafärg har också inhandlats. Jag ska bara se till att prova dem ihop med klänningen innan jag helt bestämmer mig. Här kommer en sneak peak. Planen är ändå att använda dem under sommaren så att de är ingådda och sköna när dagen d är här så det gör inget om ni har sett dem :)
Inbjudningarna kommer till största del att skickas ut i veckan. Om någon undrar eller har åsikten om varför vi inte följer etiketten och bjuder alla människor i par så är det bara så att vi inte får plats och att vi därför försöker prioritera de som står oss nära/ har en aktiv relation till en av oss eller gärna oss båda. Vi är ju nästan först ut i bekantskapskretsen med bröllop, så vi får väl helt enkelt försöka sätta nån standard som funkar för oss (och få sota för det i framtiden kanske :) ). Förhoppningsvis kan folk som inte kan komma svara tidigt så att vi får chansen att så att säga köra en rond två med inbjudningar om det skulle bli manfall... Hoppas verkligen inte detta kommer att leda till att folk blir sårade. Om du inte blir bjuden, tänk då på att inte ens mina släktingar utanför närmaste familjen blir bjudna, så vi har sållat hårt. Om du blir bjuden så ska du veta att du är verkligt viktig för någon av oss och vi vill så gärna att du kommer.

2 kommentarer:

  1. Hihi, underbar fräck färg...!!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ringen låter fin på beskrivningen! Och vilken fin Ola du har!

    Jag ser väldigt mycket fram mot bröllopet och ska försöka att inte splatta mig själv mot marken innan dess ;)

    KRAM! /Louise

    SvaraRadera