onsdag 24 juni 2009

Zanzibar- Kendwa rocks

Nu sitter vi i morkret pa en strand pa zanzibar. Vi har det supersoft och gor inte manga knop. Vi har varit nagra dagar i Dar es Salaam och varit pa stranden och styrt lite. Fick aterse min kara restarurang Badminton insitute som serverar underbar indisk mat.

Sedan 4 dagar ar vi pa zanzibar och solar och badar. Ola gar ut lugnt med solen, men jag bakar pa... Igar var vi pa snorklingstur. Jag var sjosjuk och Ola var sur pa rastakillarna som han tyckte stotte pa mig. En harlig dag med andra ord... na da, snorklingen var helt ok, och stranden vi kom till var fantastisk. Vi sag tva delfiner pa vagen som simmade 1 meter fran mig som satt i foren och ett helt stim pa hall. Hade jag tagit med mig kamerakabel hade ni fatt se.

Eftersom solen gar ner kvart over sex pa kvallen och vi har varit sega av varmen har det inte blivit sarskilt sena kvallar hittills, men i kvall tar vi nagra ol pa vart hak.

Allt for denna gang. Om nagra dagar bar det av till Kizimkazi for definutflykt och till Stone town for shopping.

3 kommentarer:

  1. WOW så underbart det låter! Tänker på er och hoppas att ni har det bra på äventyrssemestern! Tack för att du orkar blogga Elin - verkligen lyxigt att få följa med er. Ska bli kul att få uppleva solbrännan sen :) Hälsa Ola-raringen och ha det så fint! Många kramar!
    /Mathilda

    SvaraRadera
  2. Haha, och så blir det stekhett i Sverige, just nät folk börjar resa bort. Men jag måste ändå stanna hemma och ta hand om mina odlingar... och fyrfotingarna så klart. Ha det härligt, ät så mycket ni bara kan, mat är bäst!

    SvaraRadera
  3. Rastakillarna är lite påträngande. De raggade på min fru fast jag satt bredvid. En tillsägelse på Swahili och de lugnade ner sig.

    SvaraRadera