torsdag 14 april 2011

Morgonens låt

En ny grej i min och O's vardag är att vi har mysmorgon varje dag. Mysmorgon innehåller inslaget morgonens låt vilket sätter stämningen för dagen. Det har blivit sättet att guldkanta morgnarna sedan klockan vreds till sommartid och vi är mer än vanligt sega. Det bästa är när man kan komma på en morgonens låt som man inte hört på länge som gör en glad.

Exempel på låtar som O har valt: Den makalösa manicken, Waka waka, Nu vaknar naturen, Vi drar till fjällen
Jag har bland många andra valt: Sommar och sol, Fields of gold, Mördar-Anders, Smile (finns på youtube med Fred Johansson och är en riktig gammal favorit från mina blandbandsdagar)

Önskar gärna ta del av era låtar som kan ge morgonen guldkant, så har ni ett bra tips, ge mig en kommentar.

2 kommentarer:

  1. Hungry heart-Bruce Springsteen! Gjorde min frukost till en betydligt roligare tillställning än vanligt imorse :)

    SvaraRadera
  2. Alltså, när jag vill bli glad brukar jag spela Everyone is Jesus med Thomas Di Leva. Mest bara för att den är lite weird och trallvänlig.

    :)

    Och givetvis är detta meddelande från Louise.

    SvaraRadera