onsdag 15 december 2010

Lucia

En av de högtider som ligger mig varmast om hjärtat är Lucia. Jag tror att det endast varit ett par år under hela mitt liv som jag inte ägnat mig åt Luciatågande. Tror att jag var tidernas mest engagerade Lucia redan på dagis och har ju fortsatt med kör, musikklass, musikgymnasium och där jag är nu med Stockholms universitetskör. Vi spenderade en heldag med att lussa på olika ställen, bland annat på Naturhistoriska riksmuseet, Kammarrätten och hos socialdemokraterna. Dagen avslutades med att vi ställde oss i gamla stan och sjöng. Från början tyckte vi att det verkade dött i stan, men det visade sig att det var mycket folk i omlopp, och de flesta stannade och lyssnade och la en slant.
Lucia, Karolin
Nadjakompisen
STOCKHOLMS universitetskör
Kören och Stockholm, mina två bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar