onsdag 14 oktober 2009

Roma here we come

Semester i några dagar och snart bär det av till Rom med Olas familj. Ska bli så mysigt att komma iväg.

Jag har varit alldeles slutkörd på sista tiden på grund av arbetsbördan på jobbet och mitt eviga problem att vara fööör engagerad och föööör mån om att göra ett bra jobb. Grrr va svårt det är att försöka bli nöjd med sig själv och medvetet göra ett halvdant jobb. Det rimmar så illa med mina socionomdrömmar om att kunna bidra till att klienterna hittar motivation att göra förändring. Måste bli bättre på att göra mindre, undrar bara vem som ska lära mig det.

1 kommentar:

  1. Jag brukar försöka att ha "tema-perioder" och fokusera på några stycken ganska mycket och lite mindre på de andra. Då kan jag iaf göra ett bra jobb med vissa och sedan ta itu med några andra senare. Men jag håller med, det är jäkligt svårt att bli nöjd.

    Kram på dig och ha det underbart i Rom!!!

    /Louise

    SvaraRadera